Zdrava hrbtenica

Zdrava hrbtenica je težko dosegljiv cilj predvsem za ljudi, ki veliko dela v službi opravlja v prisilni drži. Težavo predstavljajo tudi ponavljajoči gibi ter veliko pisarniškega dela, kjer je telesna drža več ur nespremenjena. Kaj torej lahko storimo, da se izognemo bolečinam?

Najboljše zdravilo proti bolečinam v hrbtenici je konstantna vadba. S pravilnimi vajami za hrbtenico in še bolj pomembno – pravilnim izvajanjem le teh, krepimo obhrbtenične mišice, ki razbremenjujejo celotno hrbtenično strukturo. To pomeni, da imajo vsakdanje obremenitve manjši vpliv na naše telo, saj številna bremena nosi tako skelet, kot tudi dobro natrenirane mišice.

Za zdravo hrbtenico in sklepe na splošno so pomembni naslednji dejavniki:

– mišično ravnovesje,

– primerna gibljivost,

– redno razbremenjevanje in samomasaža obremenjenih mišic,

– aktivni odmori med delovnikom ali daljšo vožnjo v avtomobilu in

– zadosti kvalitetnega spanja.

Na vadbi bomo dali poudarek na:

– raztezanju,

– razbremenjevanju in samomasaži z valjčki in žogicami ter

– krepitvi globljih mišic trebušnega steznika.

Raztezanje in samomasaža

Raztezanje ohranja mišice sproščene, elastične na eni strani ter manj napete in toge na drugi. Slaba gibljivost ali zakrčenost lahko neposredno vpliva na položaje nekaterih delov skeleta, pri čemer se poruši mišično ravnovesje. Sile, ki delujejo na sklepe, se ne razporedijo enakomerno po sklepni površini kar običajno vodi v degenerativne procese.

Razbremenjevanje

S primeri razbremenjevanja boste spoznali vaje, ki jih lahko uporabljate doma ali v službi. Primerne so  predvsem takrat, ko ste že dlje časa v položaju, ki ni optimalen za vašo hrbtenico in se pojavlja nelagodje v določenem predelu le-te.  Vaje se priporoča  izvajati  dnevno nevezano na bolečino.

Z razbremenjevanjem hrbtenice predvsem omogočimo, da se vretenca, ligamenti in diski postavijo na  svoje mesto. Predvsem za diske je pomembno, da lahko »zadihajo«. Na ta način bodo lahko dlje časa služili svojemu namenu.

Globoke mišice trebušnega steznika

Sixpacki, radiatorčki ali kako jih še popularno imenujemo, ne igrajo vidne vloge pri stabilizaciji hrbtenice. To vlogo opravljajo mišice, ki so prostemu očesu skrite. Globoke mišice se ne aktivirajo vedno ali avtomatično pri izvedbi večine vaj. Za to morajo biti postavljeni določeni pogoji. Večinoma gre za drugačne okoliščine kot je izvajanje običajnih vaj. Pri nekaterih gre za rušenje ravnotežnega položaja ali pa vzpostavljanje le tega.

Globoke mišice trupa pa lahko aktiviramo ne da bi bilo treba premakniti katerikoli del telesa. Pomembno je, da to storimo, predno se lotimo vaje. Ko postanemo vešči, jih znamo aktivirati še pri tako zahtevnih vajah.